آشنایی با راز تخیل

آشنایی با راز تخیل و تصویرسازی

برای پی بردن به راز تخیل ، تجسم ، تمرکز و تصویرسازی بیایید با تماشای یک ویدئو شروع کنیم.

با دیدن این ویدئو، به قدرتِ مغزتان در تمرکز کردن به یک موضوع و پیدا کردن راه‌حل و پاسخ پی می‌برید، تماشای این ویدئو کمک بسیاری به شما در جهتِ درکِ درست از نحوه عملکرد مغزتان، می‌کند.

با دقت تماشا کنید و امیدواریم نتیجه را درست حدس بزنید!

نتیجه شگفت‌انگیز بود!

توانستید پاسخ صحیح را حدس بزنید؟ شاید قرار هم نیست پاسخ درست را حدس بزنید!

بعبارتی دیگر اصلا پاسخ درستی وجود ندارد، چرا که سیستم مغزی شما به نحوی طراحی شده است که فقط بر روی موضوعی که می‌خواهید و در تخیل‌ به آن می‌اندیشید، تمرکز کند و توجه و تمرکزش را از سایر موضوعات بردارد.

 

همه جا پر شده از ماشین دلخواهم!

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد خرید اتومبیل را داشته‌اید و از زمانی که چنین تصمیمی گرفتید، تمام اطرافیان شما از ماشین مورد علاقه شما صحبت می‌کنند، به هر جا که نگاه می‌کنید، یک نسخه از ماشینی که در تصور و تخیل‌تان به آن می‌اندیشید را می‌بینید، حتی تلویزیون هم اتومبیل مورد علاقه شما را نشان می‌دهد، چرا؟ چطور چنین اتفاقی می‌افتد؟

آیا این اتفاق اتفاقی است؟ همین الان که در حال مطالعۀ این مقاله هستید، میلیون‌ها بسته اطلاعاتی دیداری، شنیداری و احساسی وارد مغز شما می‌شود، اما شما فقط به آن اطلاعاتی که نیاز دارید، دسترسی دارید، می‌بینید و می‌شنوید!

مغز شما بسیاری از داده‌های غیرضروری مانند صداها و تصاویری که کمکی به شما که در حال حاضر در حال مطالعه این مقاله هستید و به آنها نیازی ندارید را فیلتر می‌کند؛

 

سوال مهم:

مغز شما از کجا متوجه می‌شود که به چه چیزی بایست توجه و تمرکز کند و چه چیزهایی را نبیند و نشنود؟ سیستم فعال کننده شبکه‌ای مغز (RAS)

سیستمی در مغز شما وجود دارد به نام RAS » Reticular Activating System که وظیفه تفکیک و طبقه‌بندی اطلاعات را بر عهده دارد، اما از کجا و بر طبق چه اطلاعاتی؟

پاسخ به سوالات مهم بالا و پی بردن به این سیستم بسیار کاربردی در رسیدن به خواسته‌ها از طریق تخیل و تصویرسازی‌ را می‌توانید در ویدئوی زیر از زبان امیر باقری بشنوید و ببینید:

 

 

همانطور که در ویدئوی بالا تماشا کردید، به پاسخ این سوال رسیدید که مغز ما از کجا متوجه می‌شود که چه اطلاعاتی را حفظ و چه اطلاعاتی را پاک کند.

 

کارخانه راز تخیل

در ماه اول دوره +CHANGE به تعریف و تشریح تخیل، تجسم و تصویرسازی پرداخته‌ایم، اگر قدرت تخیل در رسیدن به آرزوها و خواسته‌هایتان را بدانید می‌توانید راه چندین ساله را در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنید.

 

Albert Einstein

آلبرت اینشتین: با منطق از A به B می‌رسیم، با تخیل از A  به همه چیز…

 

در ماه اول دوره +CHANGE، مفهوم خوشبختی و ارتباط آن با تخیل عنوان شده است، براستی این چه نیرویی است که آلبرت اینشتین، نابغه فیزیک دنیا، راز رسیدن به تمام چیزها را در تخیل می‌داند؟

و در ماه اول دوره +CHANGE به این باور می‌رسیم که:

«خوشبخت کسی است که از ابتدای زندگی، معنا و مفهوم تخیل را یاد بگیرد»

و بتواند آن را در زندگی‌اش و در جهت رسیدن به تمام خواسته‌هایش بکار بندد.

 

راستی: همین الان می‌توانی برای ثبت‌نام در دوره مقدماتی +CHANGE میتونی روی بنر زیر کلیک کنی…

 

بلاگر: امیر باقری

مربی تو برای درک بهتر این دنیا و راهنمای تو برای طی کردن تونلی که من یکبار از اون عبور کردم

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=11185

3 پاسخ

  1. من میتونم به رویاهام که موفقیت احساسی و اجتماعی به حقیقت تبدیل کنم باید بتونم
    باید بتونم اونچه که حقم برسم حق من شاد بودن
    خداحافظی میکنم با غصه خوردن و درد کشیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود