مسیر موفقیت و پیشرفت

اولین قدم در مسیر موفقیت و پیشرفت چیست؟

خیلی از افراد تجربه استفاده از چنین تکنیک و فرمولی را در مسیر موفقیت و پیشرفت داشته اند، و اکثر افراد بعد از مدتی که از این تکنیک استفاده کرده‌اند آن را کنار گذاشته‌اند؟ اکثر این افراد بلافاصله بعد از بکار بردن این جملات احساس خوبی را تجربه کرده‌اند، اما احساس خوب موقتی!

شاید خیلی جاها خوانده یا شنیده‌اید که با عبارات تاکیدی خودتان را در جایگاه یک انسان موفق قرار دهید و بعد از مدتی به جایگاهی که می‌خواهید می‌رسید، به عنوان مثال بگویید:

  • من یک میلیاردر هستم
  •  من در سلامت کامل به سر می برم
  • من دارای روابط عالی با همسرم هستم
  • من سر همان شغلی هستم که عاشقش هستم
شکایت‌شان از این است که چرا این احساس ماندگار نیست؟ چرا مثل یک ماده مخدر عمل می‌کند و فقط برای ساعاتی حال و احساسم را خوب کرده است، بیایید شفاف‌تر موضوع را بررسی کنیم، با یک مثال شروع می‌کنیم: فردی از لحاظ مالی مبلغ 20 میلیون تومان بدهکار است، و دنبال راهی برای پرداخت این مبلغ و رهایی از احساس بدِ ناشی از این بدهی است، به او گفته شده که هر روز عبارت تاکیدی «من یک میلیونر هستم» را تکرار کن، این شخص شروع می‌کند به انجام چنین تمرینی، اما بعد از چند مدت نه خبری از پرداخت بدهی می‌شود و نه پولی برای پرداخت و نه حالی برای ادامه…
یک مثال دیگر: شخصی در رابطه با همسر خود دچار مشکل است، هر روز مشکلات‌شان بیشتر و بیشتر می‌شود، مشکلات‌شان به حدی می‌رسد که آنها دیگر حاضر به زندگی در زیر یک سقف نیستند و احساس می‌کنند هر روز فقط وقتشان را در کنار هم تلف می‌کنند و به این گمان که دروازه خوشبختی پشتِ سد طلاق است، به فکر طلاق و جدایی از همدیگر می‌افتند، اما دوستی (اصطلاحا استادی!) از سر محبت و دلسوزی تکنیک عبارت تاکیدی را به این زوج پیشنهاد می‌کنند که: «من دارای روابط عالی با همسرم هستم»
چه اتفاقی می‌افتد؟ باز آش همان آش و کاسه همان کاسه
واقعا مشکل کجاست؟ چرا خیلی‌ها از این تکنیک نتیجه می‌گیرند و خیلی‌ها نه؟ دوست عزیز اولین قدم در مسیر تغییر، موفقیت و پیشرفت، پذیرش است؛ تا زمانی که شما وضعیت الان و اکنون خودتان و مسئولیت آن (چه خوب و چه خراب) را نپذیرید، هیچ تکنیک و تمرینی برای شما موثر نیست!!!
تا زمانی که نپذیرید مسئول تمام اتفاقات زندگی‌تان خودتان هستید، مسئول رسیدن به تمام خواسته ها، مسئول نرسیدن به هر چیزی که می‌خواستید و نرسیدید، مسئول وضعیت مالی‌تان، مسئول رابطه عاطفی خوب یا بدتان فقط و فقط خودتان هستید، هیچ تمرین و تکنیکی برایتان موثر نخواهد بود؛ تمایل دارید امتحان کنید؟ بیاید شروع کنیم.

زندگی هر انسانی 4 جنبه مختلف دارد:

  1. روابط (محیط منزل، محیط کار، بستگان ، خدا و…)
  2. شغل و کار ( شغلی که دارید یا دوس دارید داشته باشید)
  3. مالی (دارایی شما)
  4. جسمی ( اضافه یا کمبود وزن، ورزش،رژیم غذایی و…)
انتخاب کنید در کدام جنبه از زندگی‌تان می‌خواهید تغییر ایجاد کنید ( در قدم اول فقط یک جنبه که احساس نیاز بیشتری به تغییر و پیشرفت می کنید را انتخاب کنید) تا زمانی که انتخاب نکردید لطفا به خواندن ادامه ندهید؛ حالا یک جنبه از وضعیتی که تمایل شدید به تغییر دارید را در دفترچه‌تان (وضعیت الان و امروزتان ) با صداقت کامل شرح دهید: (یادتان باشد اولین شرط لازم برای موفقیت صداقت است، با خودتان صادق باشید، این دفترچه فقط برای شماست، احساس‌تان را درگیر کنید، به هرحال این وضعیتی نیست که دوست دارید داشته باشید، لذا از احساس نه چندان خوبی که دارید نگران نباشید، این فشار و استرس سکوی پرتاب شماست به جایی که دوست دارید باشید )

 

بعنوان مثال:

اگر از مسئله اضافه وزن رنج می‌برید همین الان بروید روی ترازو و وزن دقیق تان را یادداشت کنید، نگاهی در آیینه به بدن خودتان بیاندازید، درک می‌کنم که ناامید کننده‌ست، اما با شجاعت و صداقت این کار را انجام دهید؛ اگر با مشکل مالی دست و پنجه نرم می‌کنید همین الان آخرین پیامک حساب بانکی‌تان را چک کنید و مبلغ موجودی‌تان را یادداشت کنید؛ و…
اگر انجام ندادید ادامه ندهید (یادتان باشد صداقت اولین شرط موفقیت در هر کاری است) تبریک می‌گویم، شما توانستید سخت‌ترین کار ممکن را انجام دادید و با خودتان روبرو شدید…
وارد ترس‌هایتان شدید و لقب انسان شجاع و راستگو را دریافت کردید. این یکی از مهم‌ترین قسمت‌های رسیدن به قله موفقیت است، حالا که پذیرفتید در چه مرحله‌ای هستید، آستین‌هایتان را بالا بزنید، اکنون می‌دانید در کجا قرار دارید، اکنون حسابتان با خودتان پاک است، اکنون می‌دانید در کدام جنبه از زندگی‌تان باید تغییر و تحول ایجاد کنید، حالا باید اقدام کنید..

ChangePlus

.

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=12128

2 پاسخ

  1. سلام فوق العاده بود، لطفا این نویسنده بیشتر مقاله بفرسته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود