چرا بدشانسی می آورم؟

چرا بدشانسی می آورم؟

شما بدشانسی نمی‌آورید، زیرا تنها چیزی که شما را از موفقیت بازمیدارد؛ ذهنیت شماست.

مردم از خود می پرسند ، ” چرا من بدشانسی می آورم ؟ “از ابتدای زمان در فرهنگ های مختلف برای دفع بدشانسی از پا خرگوش ، نعل اسب و یشم استفاده می شود. اقوال و دعاها را می خوانیم. ما از عدد 13 اجتناب می کنیم.

  • ما در خرافات عجیب و غریب شرکت می کنیم: تایگر وودز همیشه در آخرین روز رشته ، پیراهن قرمز می پوشید.
  • سرنا ویلیامز دقیقاً پنج بار قبل از اولین سرویس خود توپ را پرتاب می کند.
  • جنیفر آنیستون قبل از پرواز به قسمت بیرونی هواپیما ضربه می زند.

حتی با پیشرفت های خیره کننده بشریت در علم و فناوری ، ایده بدشانسی پیرامون آن باقی مانده است. این عمیقا در روان انسان به عنوان راهی برای درک جهان ریشه دوانده است.

مغز ما هوس توضیحات می کند و گاهی اوقات “بدشانسی” تنها مورد مناسب است. اما اگر همیشه از خود می پرسید ، ” چرا من چنین بد شانسی دارم ؟” ، شاید زمان آن رسیده است که تصمیمات خود را دوباره بررسی کنید و ذهنیت خود را به یک دیدگاه توانمندتر تغییر دهید.

.

چگونه می توان از بدشانسی خلاص شد:

1. باور کنید که زندگی خود را کنترل می کنید

افراد موفق می دانند که جواب ” چرا من چنین بدشانسی دارم ؟ “مهم نیست ، زیرا آنها سرنوشت خود را کنترل می کنند. آنها ذهنیت رشد دارند و معتقدند که تغییر امکان پذیر است. آنها مسئولیت زندگی خود را می پذیرند – و معتقدند که به تنهایی می توانند از آن یک شاهکار بسازند. این را داشتن یک منبع کنترل داخلی می نامند و برای چرخاندن شانس خود ضروری است.

2. نیاز خود را برای رشد تشخیص دهید

همه ما توسط شش نیاز بشری – اطمینان ، اهمیت ، تنوع ، عشق / ارتباط ، رشد و مشارکت – هدایت می شویم که بر همه تصمیمات ما تأثیر می گذارد. اگر احساس می کنید در دریای بدشانسی راکد هستید ، با شناخت و برآوردن نیاز عمیق انسانی خود برای رشد ، به مسیر درست خود برگردید . همانطور که تونی می گوید ، “اگر رشد نکنید ، می میرید” – و به اصطلاح بدشانسی فقط بدتر می شود.

3. داستان خود را تغییر دهید

وقتی مشکلات خود را ناشی از بدشانسی می دانید ، برای خود داستانی در مورد زندگی خود تعریف می کنید که تحریک کننده است. شما در یک چرخه باورهای محدود کننده گیر می کنید که از اقدام شما جلوگیری می کند. حتی ممکن است باور کنید که لیاقت بدشانسی را دارید. برای شکستن چرخه ، شما باید داستان خود را به یک داستان تغییر دهید که بر اساس باورهای توانمندسازی استوار است .

4- بر موفقیت تمرکز کنید

جایی که تمرکز پیش می رود ، انرژی جریان می یابد . اگر روی شکست تمرکز کنید ، احتمالاً بیشتر از همین موارد خواهید بود. اگر روی موفقیت متمرکز شوید – حتی اگر هنوز آن را تجربه نکرده اید – این همان چیزی است که در زندگی خود بروز می دهید. تونی آن را خلاصه می کند: “هر آنچه را که به طور مداوم در مورد آن فکر می کنید و روی آن تمرکز می کنید ، حرکت می کنید.” از تکنیک هایی مانند تجسم هدف برای شرطی کردن مغز خود برای موفقیت ، نه شکست استفاده کنید.

5- الگوهای فکری منفی را متوقف کنید

وقتی اتفاقات بد می افتد چگونه واکنش نشان می دهید؟ آیا اجازه می دهید روی ذهنیت شما تأثیر بگذارد ، روحیه شما را پایین بیاورد و در الگوهای فکری منفی مانند ” چرا من با همه چیز بد شانس هستم ” گیر می افتم ؟ لازم نیست بیاموزید چگونه این الگوها را بشناسید و قطع کنید ، در عوض کلمات و افکار مثبت را جایگزین آنها کنید. وقتی کلمات خود را تغییر می دهید ، زندگی خود را تغییر می دهید.

6. مشکلات را به عنوان هدیه ببینید

وقتی اتفاقات بدی برای افراد موفق می افتد ، آنها نمی پرسند ” چرا من بدشانسی می آورم ؟” آنها می پرسند ، “اینجا چه درسی است؟” تونی به ما می گوید که ” هر مشکلی یک هدیه است – بدون مشکل رشد نمی کنیم.” دیدگاه خود را تغییر دهید و شروع به دیدن موانع به عنوان فرصتهای رشد کنید اگر می خواهید شانس خود را برگردانید این نگرش ضروری است.

7. سپاسگزاری را تمرین کنید

وقتی سپاسگزار باشید ، ترس از بین می رود و فراوانی ظاهر می شود. یک حالت شکرگذاری کامل نمی تواند با احساسات منفی همزیستی داشته باشد ، همین مسئله آن را به ابزاری قدرتمند برای تغییر بدشانسی تبدیل کرده است. وقتی تصمیم می گیرید به جای آنچه که از دست رفته است ، روی فراوانی زندگی خود تمرکز کنید ، احساس شادی و رضایت بیشتری خواهید کرد . و افراد خوشحال و راضی وقت خود را با این پرسش تلف نمی کنند که ” چرا من چنین بدشانسی دارم ؟”

8- با ترس های خود روبرو شوید

تنها راه جلوگیری از بدشانسی و تبدیل آن به انرژی مثبت این است که متعهد شوید بر ترس خود غلبه کنید . آیا از شکست در تجارت می ترسید؟ از آسیب پذیری در عشق می ترسید؟ از اینكه دیگران درباره شما چه فكر می كنند می ترسید؟ این ترس ها نتیجه بدشانسی نیست – آنها علت آن هستند. منبع این ترس ها را پیدا کنید و دستیابی به موفقیت در شانس خود ایجاد کنید.

9. اقدام گسترده ای انجام دهید

شما می توانید شرط بندی کنید که تایگر وودز و سرنا ویلیامز دور هم ننشسته اند و فکر نمی کنند ” چرا من چنین بدشانسی دارم ؟” پس از تجربه شکست. آنها برخاستند و اهداف بزرگتری را نیز تعیین کردند. خطرات بزرگتری را پذیرفت. تصمیمات سختی گرفتند و اعتقادی غیرقابل توقف در خود داشتند. آنها هرگز حتی بدشانسی را در نظر نگرفتند – و اقدام کردند.

.

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=29813

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود