چه چیزی اهداف مالی شما را هوشمند می کند؟

چه چیزی اهداف مالی شما را هوشمند می کند؟

سبقت گرفتن از خود آسان است؛ اما بدون داشتن اهداف امکان پذیر نیست. هنگام مشاهده مسئله ، ممکن است بدون فکر به حالت حل مسئله بروید. بگویید کسی در حال بازسازی یک خانه قدیمی است و تصمیم می گیرد اولین قدم او رنگ آمیزی درب ورودی باشد. این طرح منطقی نیست و هوشمندانه نیست زیرا انجام اقدامات نهایی بدون پرداختن به مسائل بزرگتر سازه ای عاقلانه نیست.

شما می توانید همین ایده را در امور مالی خود اعمال کنید. ممکن است تغییرات زیادی ایجاد شود که می خواهید با پول خود ایجاد کنید. شاید شما می خواهید بیشتر سرمایه گذاری کنید ، یا پس انداز بازنشستگی خود را دو برابر کنید ، یا اطمینان حاصل کنید که سال آینده آن تعطیلات رویایی را خواهید رفت. اما قبل از اینکه بلیط هواپیما غیر قابل استرداد بخرید ، باید ببینید که چگونه این تغییرات در برنامه موجود شما جای می گیرد و چگونه می توان آنها را جای داد.

نقطه شروع؟ اهداف شما. بسیاری از افراد با هدف گذاری دست و پنجه نرم می کنند ، بنابراین ما قصد داریم شما را با روشی آشنا کنیم که امروز به شما کمک می کند اهداف عمدی تری ایجاد کنید: اهداف SMART.

.

اهداف SMART چیست؟

نام اختصاری SMART بر فضای کسب و کار غالب است و می تواند تقریباً برای هر نوع هدفی که تعیین می کنید – از شخصی تا مالی و غیره اعمال شود. 

  • (خاص)
  • (قابل اندازه گیری)
  • (قابل دستیابی)
  • (مربوط)
  • (محدود به زمان)

استراتژی SMART شفافیت ، هدف ، چشم انداز و قصد را در رژیم هدف شما ایجاد می کند. اهداف SMART به جای بیان ساده یک هدف ، از شما می خواهند که بیشتر تحقیق کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید.

حال بیاید ببینیم هر یک از این موارد به چه معناست و در عمل چگونه کار می کند؟

.

1. خاص

اهداف خاص مفاهیم مبهم را بریده و نتایج ملموس و ملموسی ارائه می دهند. هرچه هدف مشخص تر باشد ، عملی تر نیز می تواند باشد. اهداف خاص هدف واقعی شما را روشن می کند ، که بقیه ساختار برنامه شما را افزایش می دهد.

به عنوان مثال ، به جای اینکه بگویید می خواهید سرمایه گذاری کنید ، بگویید می خواهید برای باقیمانده سال جاری ماهانه حداقل 50 دلار در حساب کارگزاری خود سرمایه گذاری کنید.

2. قابل اندازه گیری

نه تنها باید اهداف خود را مشخص کنید ، بلکه باید برنامه ریزی کنید تا موفقیت آنها را بسنجید. اهداف قابل اندازه گیری به شما کمک می کند تا نقاط عطفی را تعیین کرده و پیشرفت خود را در این مسیر ردیابی کنید.

اگر حداقل 50 دلار در ماه سرمایه گذاری کنید ، به وضوح خواهید دید که آیا این کار را دنبال می کنید یا خیر. یک راه ثابت برای اطمینان از ثابت ماندن پس انداز خودکار کردن آنها است. به این ترتیب ، شما معیارهای خود را برآورده می کنید و همیشه می توانید موارد بیشتری را در صورت لزوم اضافه کنید.

3. قابل دستیابی

اگر مشغول یک شغل تمام وقت ، صورتحساب وام ، تربیت فرزندان و غیره هستید ، تعیین اهدافی که می توانید در حقیقت انجام دهید بسیار مهم است. پول ممکن است در حال حاضر محدود باشد ، به ویژه در هنگام شیوع همه گیر ، بنابراین ممکن است نتوانید هر ماه 200 دلار اضافی به نمونه کارهای خود اضافه کنید. اما ممکن است به طور منطقی بتوانید 50 دلار هزینه کنید!

شما می خواهید اهدافی را که برای خود تعیین کرده اید به انجام برسانید ، اما با یک دید غیرواقعی نمی توانید این کار را انجام دهید. بدانید که در کجا هستید و اهدافی را تعیین کنید که شما را تحت فشار قرار می دهند اما سایر جنبه های زندگی خود را تحمیل نکنید.

4. مربوط

اهداف شما باید هدف داشته باشد. اهداف بدون هدف فاقد معنا هستند و انجام نمی شوند. اگر اهدافی را تعیین نمی کنید که زندگی شما را گسترش دهد ، وقت آن است که روند کار خود را تغییر دهید.

اهداف مربوطه همچنین به شما کمک می کنند تا اهداف کوتاه مدت و سالانه را در اولویت قرار دهید. در حالی که همیشه استفاده از ثبات در اهداف بلند مدت عاقلانه است ، شما نمی خواهید که اهداف کوتاه مدت را نادیده بگیرید.

شاید شما یک هدف برای تأمین مجدد صندوق اضطراری خود داشته باشید. این فوق العاده مرتبط است و می تواند در صورت اتفاق غیر منتظره از شما حمایت کند. شما ممکن است متعهد شوید که 50 دلار را به یک حساب کاملاً روان و ایمن منتقل کنید تا زمانی که شماره موردنظر شما باشد.

5. مقید به زمان

اهداف محدود به مهلت تعیین شده برای اهداف شما. بنابراین اگر ماهیانه 50 دلار برای مدت 6 ماه سرمایه گذاری می کنید ، سپس کمک های خود را برای مدت 6 ماه 50 دلار دیگر افزایش دهید (و موارد دیگر) ، بازه زمانی به شما کمک می کند تا پاسخگو باشید و پیشرفت را ترغیب می کنید.

همانطور که می بینید ، همه این ایده ها با یکدیگر بازی می کنند. حتی اگر هرکدام جداگانه باشند ، آنها گرد هم می آیند و یک راه حل دقیق تر ایجاد می کنند.

مثالهای هوشمند

بیایید یک مثال هدف سنتی و یک مثال هوشمند را مقایسه کنیم. یک هدف پس انداز بازنشستگی را از یک متخصص حرفه ای اولیه دریافت کنید:

مثال شماره 1: پس انداز بازنشستگی را افزایش دهید.

مثال شماره 2: مشارکتهای 401 (k) را به 10٪ افزایش دهید و با باز کردن IRA با کمکهای خودکار (حدود 5٪) برای بقیه سال ، پس انداز اضافی را پرداخت کنید. 

درک اینکه چرا مثال دوم هدف SMART است احتمالاً آسان است. با تعیین اینکه کدام حساب ها را هدف قرار دهید و چند درصد حقوق را در آن مشارکت کنید ، مشخص است. با بهره گیری از صرفه جویی مرکب و کمک های خودکار ، قابل اندازه گیری است . این امکان پذیر است زیرا این شخص افزایش حقوق دریافت کرده و می تواند به تناسب منابع خود را تخصیص دهد. این مربوط به سفر پس انداز بازنشستگی و محدودیت زمانی برای سال تعیین شده است.

این تمرین شما را ترغیب می کند تا در مورد آنچه می خواهید و کارهایی که برای دستیابی به آن لازم است ، انتقادی بیندیشید. اهداف SMART فقط پاداش را به شما نشان نمی دهند ، بلکه مسیر را نیز می سازند.

.

آیا اهداف شما باید در درجه اول قرار بگیرند؟

در حالی که تفکرات مختلفی وجود دارد ، تیم ما معتقد است که اهداف مالی شما باید قبل از ایجاد این طرح باشد.

سپس اهداف شما می تواند مسیر ساختار امور مالی خود را به روشی منحصر به فرد شما ترسیم کند. به عنوان مثال شخصی که می خواهد زودتر بازنشسته شود ، به یک طرح پس انداز متفاوت از شخصی که می خواهد تا 70 سالگی صبر کند ، نیاز دارد.

وقتی دانستید که به دنبال چه کاری هستید ، می توانید مرحله به مرحله پیش بروید. بنابراین قبل از تغییر برنامه مالی ، اهداف خود را بررسی کنید و از خود بپرسید:

  • آیا این تغییر شما را به دستیابی به یک یا چند هدف نزدیک می کند؟
  • آیا این عمل به پیشرفت شما آسیب می رساند یا مانع آن می شود؟
  • آیا برای رفع نیازهای خود نیاز به تغییر برنامه دارید؟

.

اهداف خود را هوشمندانه جلوه دهید

در حالی که اهداف SMART جزئیات را اولویت بندی می کنند ، به این معنی نیست که باید از تصویر کلی چشم پوشی کنید. بزرگترین آرزوها ، اهداف و آرزوهای شما مهم هستند و می توانند زمینه را برای ایجاد اهداف متمرکز SMART فراهم کنند.

می خواهید خانه تعطیلات بخرید؟ این یک هدف شگفت انگیز است ، اما شما باید مراحل عملی برای رسیدن به آن را بدانید. آیا لازم است برای این هدف پول بیشتری اختصاص دهید؟ جدول زمانی ایده آل شما چیست؟ آیا این هدف مانع سایر اولویت های اصلی مانند بازنشستگی یا هزینه های تحصیل می شود؟

علاوه بر ایجاد اهداف SMART ، آنها را با موارد زیر تقویت کنید:

  • درک تصویر بزرگ و اینکه اهداف شما در کجا منطبق است
  • بین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تمایز قائل شوید
  • اولویت های مشخص را تعیین کنید
  • از مقادیر خود به عنوان راهنما استفاده کنید
  • در صورت لزوم تجدیدنظر و دوباره مرور کنید

اهداف شما ساکن نیستند. مطمئن باشید که به روزرسانی های عمدی انجام داده اید که نیازهای شما را چه در حال حاضر و چه در آینده به بهترین شکل نشان می دهد.

.

خط پایین

اهداف شما پایه و اساس بقیه برنامه مالی شما است. چرا آنها را از طریق شفافیت و هدف با اهداف SMART حتی بهتر نمی کنید؟ با کاوش بیشتر در اهداف خود ، تغییراتی ایجاد خواهید کرد که برای آینده ای که می خواهید ایجاد کنید منطقی است.

بخاطر بسپارید: نمای بیرونی در حال فروپاشی با یک درب جلوی زیبا هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت ، دقیقاً مانند اعمال تغییراتی در پول خود بدون داشتن یک برنامه حمایتی محکم ، به موفقیت منجر نمی شود. آماده هستید تا هدف خود را تغییر دهید؟ ما خیلی دوست دارم با شما صحبت .

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=29901

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود