شوک - منقلب - زندگی - حیات - انگیزشی - شوق - حیات - زندگی - چگونه - امیر باقری - سخنران

چگونه از شوک در زندگی بهره مند شویم؟

شوک یک موقعیت تحریک کننده حیات در علم پزشکی است. ولی آیا این شوک فقط می تواند در علم پزشکی تحریک کننده باشد یا در زندگی نیز قابل استفاده است ، حال چگونه از شوک در زندگی بهره‌مند شویم؟ این شوک را می توان شوک انگیزشی نامید می توان گفت بیشتر انسان ها در طول زندگی حداقل یک بار این شوک را تجربه کرده اند ، که البته بصورت متفاوت نمود خواهد کرد.

.

برای مثال: از دست دادن عزیزان ، طلاق ، بیماری ، ورشکستگی ، تصادف ، که موجب طاقت فرسا شدن زندگیمان و رکود و خمودگی مان می گردد که فکر میکنیم دنیا به آخر رسیده و چیزی قادر به حرکت دادن و به جریان انداختن مان نیست و بر اساس تمام این اتفاقات در ناباوری کامل هستیم در همان لحظه است که پیش خود میگوییم ، کاش دستی از غیب برسد و ما را نجات بدهد ، کاش تمام اینها خوابی بیش نبود ، کاش اتفاقی می افتاد تا دوباره به حال خوب قبل برگردم.

.

حالا چطور میتوان از این شوک خلاص شد؟

در این بین با تمام این افکار رنج آور ، آرزوی اتفاق خوب و در واقع شوک مثبتی را داریم که دافع شوک و کابوس های درد آورمان باشد ، یعنی انگیزه ای برای شروع مجدد زندگی که این همان شوک انگیزشی مد نظر ماست. به مانند یک دستگاه الکتریکی با ولتاژ بالا تا مواقعی که حس درد ، نا امیدی ، بی هدفی ، به سراغمان آمد مانند یک نیروگاه با برق فشار قوی به آن وصل شویم. حال این نیروگاه میتواند همان شوک انگیزشی ما باشد که شامل ؛ انرژی ، امید ، ایمان و باور خود است که تمام این موارد منجر به رسیدن به اهداف مثبتمان شود.

.

چگونه شوک انگیزشی را وارد زندگیمان کنیم؟

برای داشتن زندگی مهیج و هدفمند باید مواردی را در زندگی لحاظ کنیم تا این شوک و هیچان مثبت در زندگی نمودار گردد. در زندگی واقعی ما لحظاتی یکنواخت و کسل کننده وجود دارد ، ما انسان هایی هستیم اهل عادت و در واقع هیجان تا حدودی به کاراکتر و محیط زندگیمان بستگی دارد. ما برای اینکه زندگی هیجان انگیز و مثبتی داشته باشیم باید به خودمان شوک های ریزی وارد کنیم ، احتیاج نیست کارهای فوق العاده ای انجام دهیم…

.

با ارسال هر مقاله و تایید آن از سمت ما 20هزار تومان در کیف‌پول خود دریافت کنید. اگر تعداد مقالات شما برابر 10عدد باشد کدتخفیف 50درصدی و اگر برابر 20عدد باشد کدتخفیف 75درصدی، دریافت خواهید کرد. اگر در یکماه 20مقاله ارسال کنید، شما می‌توانید با حقوق توافقی استخدام شوید.

.

فقط کافیست این موارد را در زندگیمان به کار ببریم:

  • تغییر در طرز تفکر
  • تغییر در سبک زندگی
  • کم کردن کارهای خسته کننده و کسالت آور
  • تغییر در ظاهر خود
  • یافتن روش های جدید زندگی
  • ایجاد هیجان در زندگی زناشویی
  • آزمایش کردن غذاهای جدید و غیر عادی.

لازم به ذکر است گاها ، زمانی میرسد که ما انسان ها در میانه ی راه دچار دلسردی و ضعف انگیزه میشویم ، یعنی اشتیاق و اون شوک انگیزشی ما تحلیل میرود ؛ دچار افکار منفی و پوچ می شویم ، پیش خودمان می گوییم ، چه فایده ای داره؟ آخرش چه میشه.

چه کاری انجام دهیم تا در میانه راه دلسرد و بی انگیزه نشویم؟ لازم به ذکر است ، که با انگیزه ترین افراد هم گاهی در میانه راه دچار مشکل و ضعف انگیزه و بی هدفی میشوند و با کاهش شوک و انگیزه اولیه همراه میشوند ، علت چیست؟ چندین دلیل وجود دارد: ترس و وحشت : وقتی ترس و وحشت وجودمان را فرا می گیرد سرانجام کارهایمان را غیر ممکن می پنداریم.

مثال: در وسط انجام یک پروژه هستیم ابتدا با هیجان زیاد شروع به کار می نمائیم به یکباره ترس و وحشت ما را فرا میگیرد که شاید نتوانم پروژه را به اتمام برسانم ، شاید خوب به نتیجه نرسد همین طور پشت سر هم افکار منفی به ذهنمان میرسد و ترس و دلهره وجودمان را فرا میگیرد.
اینجاست که باید به فکر استفاده مجدد از ژنراتور و نیروگاه برق پیش گفته باشیم (شوک انگیزشی) که شامل دور کردن افکار منفی ، قوت قلب دادن به خود ، باور کردن خودمان است که باید با توکل و ایمان کار را به پیش ببریم..

 

پشتکار:

هیچ چیز در زندگی جای پشتکار را نمی گیرد ، داشتیم انسان های فوق العاده با استعداد ولی ناموفق ، انسان هایی با نبوغ فراوان ولی بیکار ؛ عزم و پشتکار به تنهایی قدرت مطلقند. تسلیم نشدن و سرسخت بودن همان شوک هایی هستند که باید در مواقع ناامیدی به خودمان وارد کنیم با تسلیم نشدن باید دوباره کار را به جریان بیندازیم و امور را به پیش ببریم. به قول کالوین کولیچ رئیس جمهور آمریکا که می گوید: در دنیا هیچ چیز جای پشتکار را نمی گیرد.

.

مشورت:

مشورت گرفتن از متخصصان مربوطه و انسان هایی اهل فن. در کل کسانی که این راه ها را رفته اند. این افراد بر اساس تجربه و تخصصشان ما را راهنمایی و تشویق میکنند هیچ چیز بیشتر از تشویق به انسان روحیه نمی دهد ما را به جلو هل داده و انگیزه ما را چند برابر میکند. تشویق همان شوک با ولتاژ بسیار بالاست که موجب شارژ و انگیزه ی ما میشود.

.

پیروزی:

بمب آخر که همان پیروزی است. زمانیکه کار به انتها می رسد و به عقب برمی گردیم می بینیم برای رسیدن به موفقیت مان چه موانع و مشکلاتی را پشت سر گذاشته ایم بنابراین احساس عالی پیروزی را با بهترین حالت تجربه میکنیم. احساس رضایت ، غرور ، ساختن کاراکتر جدید از انسانی خموده به انسانی شاد و مثبت و پر قدرت. شیرینی این موفقیت تمامی شوک های مثبتی است که به خودمان دادیم.

.

بلاگر: مرجان سبزه‌پرور

دانشجو موفق دوره‌های امیر باقری

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=8849

13 پاسخ

  1. بسیار آموزنده، متین، کاربردی و زیبا بود. در انتظار نوشته های بیشتر این نویسنده هستم

  2. عالی بود، فکر کنم همه ی ما نیاز داریم مرتب این مطالب رو بخونیم. کاملا مناسب حال امروزم بود.
    ممنون

  3. واقعا در زندگی روزمره به این شوک نیاز داشتیم. ممنونم خیلی عالی و کارآمد هست.

    1. بسیار عالی
      اکثر اوقات اشخاص میدونن که باید تغییر کنن ولی به هر دلیلی نمیتونن
      مقاومت هایی دارن
      چکار باید کرد
      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود