بهانه گیری

چگونه دست از بهانه گیری برداریم

بهانه گیری یک واکنش طبیعی انسان است – ما اجتماعی هستیم و به آنچه دیگران درباره ما فکر می کنند و می خواهند در آن جای بگیرند اهمیت می دهیم. به جای اینکه با گفتگوها و احساسات ناراحت کننده روبرو شویم ، بهانه می گیریم و از مسئولیت دور می مانیم. افرادی که بهانه می گیرند ممکن است در لحظه احساس خوشبختی کنند ، زیرا از کمی درد جلوگیری کرده اند. در دراز مدت آنها کمتر تحقق می یابند و می توانند احساس اضطراب یا افسردگی کنند.

پس چرا مردم بهانه می گیرند ؟ و چگونه می توانید بهانه گیری را کنار بگذارید و به جای آن به دنبال رویاهای خود بروید؟ چرا مردم بهانه می گیرند ؟

بهانه گیری را تقریباً همیشه می توان در یکی از سه دلیل جستجو کرد: ترس ، عدم اطمینان یا بی هدفی. برای متوقف کردن بهانه گیری ، ابتدا مشخص کنید کدام مورد در مورد شما صدق می کند.

.

ترس

بهانه گیری را تقریباً همیشه می توان ناشی از یک احساس دانست: ترس . ترس می تواند انواع مختلفی داشته باشد. شاید به دلیل ترس از شکست ، بهانه هایی را برای پیگیری رویاهایتان بهانه کنید . ممکن است به دلیل عدم اعتماد به نفس و عدم اعتماد به نفس ، بهانه هایی در مورد وزن یا سلامتی خود ایجاد کنید. دست برداشتن از بهانه گرفتن و روبرو شدن با ترس آسان نیست – اما می توان این کار را کرد.

.

عدم قطعیت

همه ما به عنوان یک انسان شش نیاز انسانی داریم که تصمیمات ما را پیش می برد. یكی از قدرتمندترین نیازهای ما یقین است: ما برای جلوگیری از درد سوق داده می شویم و به دنبال چیزهایی می گردیم كه می دانیم برای ما خوشایند است. به همین دلیل ماندن در منطقه راحتی خود یا انتخاب عادت های بد بسیار وسوسه انگیز است . وقتی با وضعیتی روبرو می شویم که در مورد آن اطمینان نداریم ، مغز ما ترجیح می دهد بهانه گیری را از برخورد با عدم اطمینان برداریم . اما می توانید این انگیزه های طبیعی را نادیده بگیرید و دیگر بهانه گیری نکنید.

.

بی هدف بودن

افرادی که بهانه می گیرند نیز اغلب تنبل ، بی روح و بی احساس هستند. با این حال به احتمال زیاد آنها هنوز هدف خود را کشف نکرده اند . همانطور که تونی می گوید ، “مردم تنبل نیستند. آنها به سادگی اهدافی دارند که به آنها الهام نمی بخشد. ” بر یافتن اشتیاق خود و داشتن معنا و مفهوم زندگی متمرکز شوید و طبیعتاً بهانه گیری را متوقف خواهید کرد.

.

چگونه دست از بهانه گیری برداریم

بهانه گرفتن هر از گاهی امری طبیعی است – بالاخره همه ما انسان هستیم. اما اگر شروع به تداخل در زندگی شما شده و از رسیدن شما به اهداف شما جلوگیری می کند ، وقت آن است که یاد بگیرید چگونه بهانه گیری را کنار بگذارید.

.

1. مسئولیت پذیری را بر عهده بگیرید:

اولین قدم برای جلوگیری از بهانه گرفتن همیشه این است که بفهمید شما به تنهایی سرنوشت خود را کنترل می کنید . همانطور که تونی می گوید ، “گذشته با آینده برابری نمی کند مگر اینکه شما در آنجا زندگی کنید.” در گذشته چه اتفاقی برای شما افتاده باشد ، آینده شما بستگی به خود شما دارد.

.

2. دیدگاه خود را تغییر دهید:

وقتی مسئولیت را به عهده می گیرید ، می بینید که مشکلات یک فرصت هستند ، نه یک مانع. زندگی برای شما اتفاق می افتد ، نه برای شما . هر آنچه در زندگی شما اتفاق افتاده است شما را به این لحظه رسانده است – و شما می توانید زندگی خود را متحول کنید یا بهانه گیری کنید.

.

3. باورهای محدود کننده خود را کشف کنید:

افرادی که بهانه می آورند احتمالاً باورهای محدود کننده ای دارند که مانع آنها می شود. این داستان هایی است که ما درمورد خودمان می گوییم. اگر در اعماق وجود خود اعتقاد دارید که سزاوار موفقیت نیستید یا قدرت درونی برای غلبه بر شکست را ندارید ، بهانه گیری را ادامه می دهید تا از آنچه که واقعاً می خواهید ، جلوگیری کنید.

.

4. داستان خود را تغییر دهید:

هنگامی که باورهای محدود کننده خود را شناسایی کردید ، می توانید داستان خود را تغییر دهید و برای همیشه بهانه گیری نکنید . این کار را با شناسایی گفتگوی منفی با خود و جایگزین کردن هر باور محدودکننده با قدرتمند کردن انجام دهید. وقتی کلمات خود را تغییر می دهید – و داستان خود را – زندگی خود را تغییر می دهید.

.

5. درس را پیدا کنید:

افرادی که بهانه می گیرند زحمت ندارند که از نزدیک به اشتباهات خود نگاه کنند و تشخیص دهند که چه اشتباهی رخ داده است. آنها دیگران را سرزنش می کنند و هرگز درسهای ارزشمندی را که شکست می تواند ارائه دهد ، نمی آموزند. افراد موفق همیشه به دنبال درس می گردند و آن را در تصمیمات آینده به کار می گیرند.

.

6. دست از تفکر بیش از حد بردارید:

تونی به ما می گوید که “راه موفقیت ، اقدامی عظیم و مصمم است.” توانایی تصمیم گیری سخت از ویژگیهای برجسته رهبران بزرگ و مهارت اساسی در زندگی روزمره است ، اما بسیاری از افرادی که بهانه می گیرند از “فلج تحلیل” رنج می برند. برای جلوگیری از بهانه گیری ، باید بیش از حد فکر کنید ، گذشته را رها کنید و اقدامات گسترده ای انجام دهید.

.

7. دید خود را مشخص کنید:

آیا هر روز با هیجان و نشاط از رختخواب می پرید؟ اگر از خود می پرسید که چگونه باید بهانه گیری را متوقف کنید ، احتمالاً پاسخ “نه” است. پس چگونه می توانید شروع کنید؟ به صفحه نقاشی برگردید و طرح زندگی خود را بررسی کنید . چه چیزی شما را واقعا می خواهید؟ یک چشم انداز قدرتمند ایجاد کنید که از پیروی از آن افتخار کنید و دیگر هرگز بهانه ای نخواهید آورد.

.

8- اهداف تعیین کنید:

کشف هدف خود ارزشمند است ، اما تعیین اهداف اولین قدم در تبدیل امر نامرئی به امر مشهود است. تلاش برای دستیابی به اهداف عملی ، شما را مجبور می کند که دیگر بهانه گیری نکنید و آینده ای جذاب ایجاد کنید . از کوچک شروع کرده و اهداف قابل دستیابی را تعیین کنید . با ایجاد اعتماد به نفس ، اهداف بزرگتر و بزرگتری را تعیین کنید.

.

9. پشتیبانی دریافت کنید:

نکته اصلی برای جلوگیری از بهانه گرفتن این است که خود را در برابر اعمال خود پاسخگو بدانید – اما این همیشه آسان نیست. از یک دوست مورد اعتماد یا شخص مهم دیگر خود پشتیبانی کنید. هنوز بهتر ، یک مربی پیدا کنید ، به یک گروه متفکر بپیوندید یا با یک مربی ارتباط برقرار کنید . آنها تجربه و آموزش لازم برای پاسخگو بودن و بهره وری شما را خواهند داشت.

.

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=29782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود