کنترل افکار - افکار - تفکر - ذهن - ترس

چرا باید کنترل افکار داشته باشید؟

ترس از ذهن شما سرچشمه می‌گیرد، به این معنی که اگر به آن فرصتی بدهید ذهن شما می‌تواند به شما کمک کند تا بر آنها غلبه کنید. اگر می‌خواهید فراتر از ترس خود حرکت کنید، باید یاد بگیرید که ذهن خود را نظم دهید. ذهن شما می تواند بزرگترین دشمن یا بزرگترین سرمایه شما باشد – این واقعاً به خود شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید ذهن شما دوست شما باشد، باید روری کنترل افکار خود کار کنید.

بسیاری از مردم روی تفکر خود کنترل ندارند. آنها اجازه می دهند هر افکاری که در ذهنشان بچرخد و اولویت داشته باشد، آن طور گویی هیچ کنترلی روی آنچه در مورد آن فکر می کنند ندارند. این را بدانید که ذهن شما چیزی است که باید از آن محافظت کنید و مسئولیت آن را به عهده بگیرید.

 

در کتاب مقدس ، پولس رسول در نامه خود به کلیسای فیلیپین نوشت که ما باید بر آنچه فکر می کنیم کنترل کنیم.

پولس اینگونه بیان کرد: “سرانجام، خواهران و برادران، هر چه درست است، چه نجیب است، چه درست است، چه پاک است، چه دوست داشتنی است، چه قابل تحسین است – اگر چیزی عالی یا ستودنی است – درباره این موارد فکر کنید” ( فیل. 4: 8).

توجه داشته باشید که پل چه می‌گوید ما باید در مورد آنها فکر کنیم: چیزهای خوب، نجیب، درست، خالص، دوست داشتنی – این اساساً دعوت اصلی به قدرت تفکر مثبت است! محتوایی که درباره آن فکر می کنیم قدرت تبدیل ذهن ما را دارد، چیزی که پولس در نامه خود به رومیان نوشت وقتی گفت: “با تجدید ذهن خود تغییر شکل دهید” (روم 12: 2).

.

مقاله

.

اگر از فکر کردن به افکار منفی ، خسته شده اید، پس باید فکر خود را به چیزهای خوب ، نجیب و درست تبدیل کنید تا ذهن خود را تازه کنید. این یک چالش است، زیرا برای برخی از افراد، قدرت تفکر مثبت فقط قدرت انکار افکار منفی است. اما انکار به رشد شما کمک نمی کند. انکار ذهن شما را تجدید نمی کند. فقط افکار خود را به چیزهای خوب و سالم معطوف کنید و این را همه می‌توانید انجام دهید. یادگیری تجدید ذهن خود از این طریق بسیار مهم است، افراد زیادی وجود دارند که برای به چالش کشیدن تفکر شما و ایجاد شک و تردید، تلاش خود را می کنند.
مردم همیشه بر روی نتایج منفی بالقوه، احتمال شکست و سقوط تمرکز می کنند. زیرا آنها چون خودشان نمی‌توانند نمی‌خواهند که شما را هم یک انسان موفق تصور کنند. ذهن آنها فقط به سمت منفی بافی می رود و آنجاست که وقتی آن را انتقال میدهد انتظار دارند که شما ببازید.
اما منفی نگری نادرست است – شما را به درون خود می کشد و شما را در آنجا نگه می دارد، تله ای که شما را از چشم اندازها و اهدافتان دور می کند. به همین دلیل است که همیشه باید هر چیز منفی را از زندگی خود حذف کنید.
شما نمی توانید در قلمرو منفی زندگی کنید و بر ترس خود غلبه کنید، به این معنی که شما نمی‌توانید در کنار افرادی که در آنجا زندگی می کنند باشید. افراد منفی همیشه دوست دارند منفی باشید. اما حقیقت این است که شما همیشه نمی‌توانید هرکسی را که موج منفی را به زندگی شما ارسال می‌کند‌ را حذف کنید فقط می‌توانید به آن توجه نکند. گاهی اوقات فقط بخشی از کار است، تربیت ذهن به فداکاری نیاز دارد، اما به شما آزادی می بخشد.

.

بنویسید و پیگیری کنید

با نوشتن افکار خود شروع کنید تا بتوانید آنها را بررسی کنید. یک ساعت وقت بگذارید و هر آنچه را که به ذهن شما می رسد، بدون فیلتر کردن، یادداشت کنید. سپس ، بعد از اتمام ساعت، به آنچه نوشتید نگاهی بیندازید. بیشتر مثبت است یا بیشتر منفی؟ پر از شک یا پر از ایمان؟ به این الگو نگاه کنید زیرا بسته به اینکه شما را به سمت خوب شدن سوق می دهد یا نه، باید آن را بشکنید یا آن را تشویق کنید.
هنگامی که افکار خود را نظم می دهید و به جایی که اجازه می دهید آنها حرکت کنند، شروع به حرکت در جهت رویاهای خود می کنید. این رشته بسیار مهم است زیرا پایه و اساس آینده شما است و وقتی پایه محکم داشته باشید، حتی اگر سقوط کنید ، خیلی سریعتر به عقب باز می گردید. با احاطه بر افراد مثبت و چیزهای مثبت، بنیادی محکم ایجاد کنید. ذهن خود را با موسیقی و پیام های مثبت، کلمات و تصاویر مثبت پر کنید. از قرار دادن دادهای ناخواسته و مخرب یا آسیب رسان به مغز خود اجتناب کنید، زیرا آنچه را که به آن منتقل می‌کنید به ناچار خارج خواهد شد.

زندگی - کسب و کار

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=18571

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود