باور - موفقیت - پیشرفت

تعریف باور به زبان ساده

باور به زبان ساده همان ذهنیتی است که در ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد. باور انواع مختلفی دارد که برخی از آنان به شما برای موفقیت و پیشرفت کمک می کنند و برخی دیگر نیز برعکس باعث پس رفت و شکست شما می شوند. باور را به طور کلی می توان به دو دسته باورهای منفی و باورهای مثبت تقسیم کرد.

اگر از تاثیر باور بر زندگی تان باخبر شوید و بدانید که اساس اصلی قانون جذب باور است هرچه زودتر به دنبال راه هایی برای تغییر باورهای غلط و یا همان منفی خود می گیرید همینطور به دنبال راه هایی برای چگونگی شکل گیری باورها درست یا همان مثبت می افتید.

در این مقاله تلاش می کنیم تا به شما باور و انواع باور را آموزش دهیم همینطور شما را با قدرت باور و راهکارهای تغییر باورهای غلط و ساخت باورهای جدید و درست آشنا می کنیم پس در ادامه با ما در جادوی باور همراه باشید.

.

چرا اصلا باید به باورهام اهمیت بدم؟

برای آنکه معنا و مفهوم ساده باور را بهتر متوجه شوید ابتدا باید از قدرت باور با خبر باشید.قدرت باور که اغلب به عنوان ایمان و اعتقاد نیز شناخته می شود نیرومندترین وخلاق ترین نیرو در جهان است. باورها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند زیرا بسیاری از موفقیت ها و شکست های زندگی هر فرد ناشی از باورهای درونی او است.باور تاثیر بی نظیری در انجام پذیری و یا انجام ناپذیری اکثر تصمیمات ما دارد.باور در واقع همان ذهنیتی است که در تفکر ما و ضمیر ناخودآگاه ما وجود دارد.باور نوعی نمایش ذهنی از یک نگرش مثبت یا منفی در انجام امور مختلف است به زبان ساده تر باور یعنی تکرار مداوم یک تفکر در طول زمان.

مردم اصولا چیزی را باور می کنند که با ذهن و تفکراتشان در تضاد نباشد. آنان تفکراتی را باور می کنند که با ذهنیت اصلی آنان در ارتباط با عملکرد جهان سازگار است. به همین دلیل است که یک باور غلط باعث ایجاد چندین باور غلط دیگر می شود.

.

انواع باور

به طور کلی باورها را می توان به دو دسته باورهای مثبت و باورهای منفی تقسیم بندی کرد این بدان معناست که تمامی باورهایی که ما در زندگی داریم زیر مجموعه این دو دسته هستند به طور مثال باورهای محدود کننده جزء باورهای منفی به حساب می آید و باورهای انگیزه ساز جزء باورهای مثبت محسوب می شود.

.

باورهای مثبت

برخی از باورها سبب ایجاد انگیزه مضاعف می شوند و سبب موفقیت و پیشرفت در کارها می گردند.باورهایی که نیرو و انرژی شما را در انجام کارها افزایش می دهند سبب ایجاد یک نیروی مضاعف در انجام کارهای گوناگون می گردند و انرژی شما را برای انجام کارهای سخت افزایش می دهند.

برخی از باورها سبب ایجاد انگیزه مضاعف می شوند و سبب موفقیت و پیشرفت در کارها می گردند.باورهایی که نیرو و انرژی شما را در انجام کارها افزایش می دهند سبب ایجاد یک نیروی مضاعف در انجام کارهای گوناگون می گردند و انرژی شما را برای انجام کارهای سخت افزایش می دهند.

شما با تقویت باورهای مثبت می توانید این انرژی ها را درونی کرده و از آن برای دستیابی به اهداف بزرگ خود بهره ببرید.به این ترتیب باور مثبت محرک شما در انجام کارهای گوناگون و دستیابی به موفقیت به شمار می رود.

.

ChangePlus

.

تاثیرات باورهای مثبت

  • باورهای مثبت سبب افزایش تمرکز شما در زندگی می گردند.
  • باورهای مثبت به شما کمک می کنند تا به اهداف خود برسید.
  • باورهای مثبت سبب افزایش ایمان و اعتقاد قلبی شما می گردند و انرژی مضاعفی را در وجود شما ایجاد می کنند.
  • افزایش باورهای مثبت میزان ریسک در زندگی را کاهش می دهد.
  • باورهای مثبت سبب افزایش تفکرات مثبت و سازنده می گردد و در نهایت منجر به موفقیت و پیشرفت در زندگی می گردد.
  • اگر باورهای مثبت خود را تقویت کنید به آسانی می توانید در شرایط دشوار زندگی مشگلات خود را برطرف کنید.

.

تاثیر باورهای منفی بر زندگی

باورهای منفی باعث از دست دادن فرصت های زندگی می شود.

یک باور منفی یا اشتباه میتواند باعث ایجاد چندین باور منفی و غلط شود این قانون باور است.

باورهای منفی پلی نامرئی به سمت شکست برای شما می سازند و تا لحظه شکست متوجه آن نخواهید شد.

شناسایی باورهای منفی اولین گام برای تغییر باورها می باشد. ایمان و اعتقاد ارتباط مستقیم با باور را دارند در صورتی که شما ایمان و اعتقاد قلبی خود را تقویت کنید به آسانی می توانید باورهای منفی را از ذهن خود دور کرده و در مراحل مختلف زندگی موفقیت های بی شماری را بدست آورید.

اگر بخواهیم یک باور جدید و مثبت برای خودمان بسازیم و این باور با باورهای منفی ما تناقض داشته باشد انرژی زیادی از مغز ما صرف می شود در نتیجه مغز ما تلاش میکند که مارا منصرف کند پس هیچگاه ناامید نشوید و به راهتان ادامه بدهید.

.

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=5485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود