سرنوشت

چگونه سرنوشت خود را کنترل کنیم ؟

سرنوشت ، کارما ، سرزندگی – هرچه آن را بخوانید ، این ایده که زندگی توسط قدرت هایی خارج از کنترل ما تعیین می شود به قدمت زمان است. این در اساطیر یونان ، داستان سرایی چینی باستان و در هر فرهنگ در سراسر جهان وجود دارد. اما اگر سرنوشت واقعی نبود چه؟ اگر بتوانید سرنوشت خود را کنترل کنید چه می کنید ؟

اعتقاد به این که سرنوشت خود را کنترل می کنید ، به این معنی است که منبع کنترل داخلی خود را تشخیص داده اید. این بدان معناست که شما مسئولیت افکار و اعمال خود و نتایج آنها را بر عهده می گیرید. با این فکر ، می توانید جلوی خود را بگیرید. شما می توانید یاد بگیرید که چگونه سرنوشت خود را کنترل کنید .

.

1. واقعیت سرنوشت را بپذیرید:

برای کنترل سرنوشت خود ، ابتدا باید بپذیرید چه کسی هستید و کجا هستید ، همین حالا. اگر خود را گول بزنید و فکر کنید در رسیدن به اهداف خود بیش از آنچه که واقعاً هستید پیش رفته اید ، هیچ کاری برای انجام دادن به خود راه نخواهید داد. در عین حال ، خود را متقاعد نکنید که زندگی شما از آنچه که واقعاً است ، بدتر است. یک قدم به عقب برگردید و از منظری جدید به شرایط خود نگاه کنید. خودآگاهی خود را توسعه داده و واقعیت را بپذیرید. اگر از نقطه شروع خود نمی دانید نمی توانید برنامه ای برای کنترل سرنوشت خود تنظیم کنید.

.

2. اعتقادات خود را زیر سوال ببرید:

پذیرش واقعیت به این معنا نیست که فقط بنشینید و فراموش کنید که چگونه سرنوشت خود را کنترل کنید . این بدان معنی است که شما به آنچه می توانید تغییر دهید مالکیت می دهید و چیزهایی را که نمی توانید فراموش کنید. شما نمی توانید آنچه دیگران انجام می دهند یا فکر می کنند را کنترل کنید. شما نمی توانید بازار را کنترل کنید. تنها چیزی که می توانید تغییر دهید طرز فکر خودتان است. برای انجام این کار ، باید داستانی را که از خود می گویید زیر سوال ببرید – و آن را به داستانی تبدیل کنید که به شما قدرت می بخشد. محدود کردن اعتقادات – چیزهای منفی که درباره نحوه زندگی و جهان به خودمان می گوییم – فقط شما را از کنترل کامل سرنوشت باز می دارد.

.

3. برای سرنوشت؛ گذشته را رها کنید:

گذشته شما آینده شما نیست – مگر اینکه در آنجا زندگی کنید. برای کنترل سرنوشت خود ، باید کسانی را که به شما آسیب زده اند ببخشید و گذشته را رها کنید . متوجه شوید که ، همانطور که امیر باقری می گوید ، “هیچ چیز در زندگی معنایی ندارد مگر معنایی که به آن می دهید.” آیا به گذشته خود معنایی مملو از درد و رنج خواهید داد ، یا خواهید فهمید که این باعث شده است که شما امروز باشید؟ اگر می خواهید معنای مثبتی به آن بدهید ، گذشته شما می تواند منبع قدرت درونی و اعتقاد عمیق به خود باشد.

.

4. روابط خود را کاوش کنید:

هیچ چیز بر کیفیت زندگی و توانایی شما در کنترل سرنوشت عمیق تر از روابط شما تأثیر نمی گذارد . آنها دریچه ای به ارزش ها و اعتقادات شما هستند ، از جمله باورهای شما در مورد خودتان. آنها منشأ بزرگترین لذت زندگی و بزرگترین درد زندگی هستند. و یا می توانند شما را به سمت اهداف خود سوق دهند یا شما را راکد نگه دارند. گاهی باید روابط خود را با روابط ناسالم قطع کنید که دیگر به درد شما نمی خورند. این یکی از سخت ترین قسمت های یادگیری نحوه کنترل سرنوشت است ، اما وقتی وزن شما پایین است نمی توانید پرواز کنید.

.

5. نیروی محرکه خود را آشکار کنید:

روابط شما همچنین سرنخی در مورد نیروی محرکه شما فراهم می کند – دلیل اصلی انجام کارهایی که انجام می دهید. همه ما توسط شش نیاز انسانی هدایت می شویم : یقین ، اهمیت ، تنوع ، عشق / ارتباط ، رشد و مشارکت. ما به همه این موارد در یک سطح خاص نیاز داریم ، اما هر یک از ما یک نیاز اصلی داریم که بیش از دیگران ما را محرک می کند. با نگاهی به زندگی خود در این زمینه ، خواهید توانست با موفقیت بیشتری سرنوشت خود را کنترل کنید ، زیرا نیازهای خود را به روشی مثبت تشخیص داده و برآورده می کنید .

 

6. با ترس های خود روبرو شوید:

ترس یک غریزه طبیعی برای بقا است ، اما مانند روابط ما همیشه به درد ما نمی خورد. اگر در ترس زندگی می کنید ، هرگز نمی توانید یاد بگیرید که چگونه سرنوشت خود را کنترل کنید . برای تبدیل شدن به بهترین خود و تحقق بخشیدن به پتانسیل نامحدود رشد خود ، باید بیاموزید که چگونه از ترس استفاده کنید به جای اینکه اجازه دهید ترس از شما استفاده کند. در مقابل شریک زندگی خود آسیب پذیر باشید. برای شروع آن شغل موردنظر خود گام بردارید. برای کلاس سخنرانی عمومی ثبت نام کنید. هر کاری که از آن می ترسی ، برو آن را انجام بده – امروز.

 

7. زندگی یا سرنوشت خود را طراحی کنید:

شما باورهای جدید و مثبتی ایجاد کرده اید ، روابط و داستانهایی را که به شما خدمت نمی کنند رها کنید و کشف کنید که چگونه نیازهای خود را برآورده می کنید. شما احساس اعتماد به نفس و قدرت می کنید. اکنون زمان طراحی زندگی شماست. شما می توانید هر کاری که می خواهید انجام دهید ، داشته باشید و باشید ، بنابراین بزرگ فکر کنید. هدف واقعی شما از زندگی چیست؟ چه چیزی به شما انرژی می دهد؟ یک زندگی خارق العاده و پر از شور را تصور کنید. زندگی ای که تنها زمانی می توانید به دست آورید که سرنوشت خود را کاملاً کنترل کنید.

 

8. برای ساخت سرنوشت تمرکز خود را دوباره تنظیم کنید:

امیر باقری به ما می گوید: “هر آنچه را که مدام در مورد آن فکر می کنید و روی آن تمرکز می کنید به سمت آن حرکت کنید.” هنگامی که زندگی خود را طراحی کردید ، باید تمام انرژی خود را صرف دستیابی به آن زندگی کنید. برای ایجاد احساس خاصی به دیگران اعتماد نکنید یا منتظر بمانید تا در یک صفحه قرار بگیرند. برای تمرکز اهداف خود در مورد چگونگی کنترل سرنوشت خود ، از روال های قدرتمند مانند پرایمینگ ، تجسم ، حواشی و ورزش استفاده کنید .

با استفاده از آموزش های دوره برنامه ریزی سریع امیر باقری اهداف ایجاد کنید و خود را مسئول بدانید.

«شما تمام ابزارهای لازم را در اختیار دارید – بقیه موارد با خود شما بستگی دارد»

.

بلاگر: منصور حیدرزاده

عضو تیم +CHANGE هستم | همیشه به دنبال یادگیری...

اگر این پست مفید بود، آن را به اشتراک بگذار
لینک کوتاه:
https://thisisamirbagheri.com/?p=29566

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت

ورود